Vrei un restaurant profitabil?
De la idee la lansare, te învățăm tot ce trebuie să știi.
cu Victor Grosu și Radu Vona
Din experiența noastră doar cunoștințele te pot salva de statistici.
60% dintre restaurante se închid în primul an, 80% în primii cinci ani
Suntem doi specialiști cu experiență amplă în dezvoltarea de proiecte HoReCa de succes. Nu vorbim din cărți, ci din experiența concretă pe piața din România. Pentru noi, HoReCa e cea mai mare pasiune. Dar știm că, în business, pasiunea nu e niciodată de ajuns. Prin cursurile Hospitality Business School, ne propunem să dăm mai departe know-how-ul și cunoștințele noastre.
Radu Vona
CEO Gynda Gourmet
În 2023, am fondat Gynda Gourmet: Hospitality Management Group | Behind the Truly Memorable Hospitality Experiences.
CURS LIVE ONLINE
Cum să deschizi un restaurant de succes
15 SESIUNI
Fiecare sesiune este video live-online
MARTI SI JOI
De la ora 18:00 până la ora 20:00
SESIUNEA 1 / 2025
Din Ianuarie până in Martie 2025
Cursul are loc în format video live, cu suport de curs PDF.
Participanții au acces la înregistrările sesiunilor și la resursele downloadabile timp de 12 luni.
Grăbește-te! Locurile sunt limitate.
Format & Structură
Sesiunea 1 - Conceptul Restaurantului
Pentru a deschide un restaurant de succes, este important să identificăm un concept fezabil din punct de vedere economic, adaptat pieței locale, stabilind bugetul nostru inițial (CAPEX), analizând costurile operaționale (OPEX) și folosind Design Thinking ca element de diferențiere. Realizarea unei analize 360° a pieței, alinierea conceptului cu publicul țintă și tendințele, utilizarea analizei SWOT și reflecția asupra întrebărilor cheie ne vor ajuta să identificăm direcția clară a conceptului nostru.
Sesiunea 2 - Construirea Brandului
Pentru a construi un brand puternic, creăm un nume sugestiv și ușor de reținut, o siglă și o poveste care transmit identitatea restaurantului nostru. Creăm diferențiere printr-o poveste și o legătură emoțională cu clienții, stabilind un USP clar. Asigurăm coerența vizuală în toate materialele de promovare și punctele de contact cu clienții. Răspundem întrebărilor: Care trei cuvinte descriu restaurantul nostru? Cum dorim ca oaspeții să se simtă? Ce simboluri comunică valorile brandului nostru? Folosim un brief pentru identitatea de brand și cea vizuală.
Sesiunea 3 - Planul de Business
Construim un plan de afaceri care stabilește viziunea, misiunea și obiectivele noastre pe termen lung, folosind obiective SMART. Planificăm financiar prin elaborarea unui buget P&L care include CAPEX și OPEX. Evaluăm soluțiile de finanțare și definim indicatorii de performanță (KPI) pentru viabilitatea financiară, analizând pragul de rentabilitate. Gestionăm fluxul de numerar și calculăm rentabilitatea (ROI) pentru a menține fluxul operațional.
Sesiunea 4 - Găsirea Locației
Analizăm locația pentru intrarea pe piață, considerând criteriile de alegere și planurile zonale. Identificăm locații cu potențial și evaluăm profilul consumatorilor. Analizăm condițiile din contractele de închiriere, înțelegând clauzele cheie. Folosim instrumente specifice pentru a evalua amplasamentul. Utilizăm date statistice pentru a identifica zone cu potențial.
Sesiunea 5 - Conceptul Meniului
Elaborăm un meniu aliniat cu brandul și piața. Analizăm costurile pentru marja de profit dorit. Utilizeăm menu engineering și psihologia meniurilor. Analizăm folosirea de ingrediente locale și sezoniere. Introducem produsele signature cu cele populare. Folosește resurse precum analiza costurilor și ghidul de Menu Engineering.
Sesiunea 6 - Designul Spațiului
Folosim cele mai bune practici pentru a amenaja un restaurant estetic și funcțional, îmbunătățind experiența clienților. Asigurăm că designul este armonios și coerent cu brandul, orientat spre confortul și satisfacția oaspeților. Colaborăm cu designeri de interior pentru a alinia estetica vizuală cu identitatea brandului și alocă bugetul pe elemente de impact care cresc valoarea percepută.
Sesiunea 7 - Structura Operațională
Optimizăm fluxul bucătăriei și echipamentele, pentru eficiență operațională, proiectând bucătăria în funcție de concept, de meniu și capacitate de producție estimată. Asigurăm fluxurile de lucru între bucătărie și sala de mese prin strategii de flux de lucru și proceduri operaționale (SOP). Stabilim o structură de management eficientă, cu obiective clare și utilizează sisteme pentru scalabilitate operațională.
Sesiunea 8 - Dezbatere cu Specialiști din Industrie
Dezbatere liberă cu unul dintre puținii antreprenori din industrie care a acoperit toate afacerile conexe din industrie, de la producție, distribuție, operare și scalare.
Sesiunea 9 - Aspecte Juridice și Financiare
Înțelegem cadrul de reglementare, autorizațiile necesare și conformitatea cu legislația din România. Stabilim sistemele financiare, inclusiv partea contabilă, salarizarea și conformitatea fiscală, punând accentul obligațiilor fiscale, înregistrării pentru TVA și raportărilor periodice. Ne familiarizăm cu TVA-ul diferențiat, impozitarea și alte obligații fiscale specifice restaurantelor, gestionând corect raportarea. Structurăm contracte cu furnizorii și angajații pentru a proteja fluxul operațional.
Sesiunea 10 - Furnizorii și Gestionarea stocurilor
Creăm lista de aprovizionare identificând și negociind cu furnizori de materii prime care să asigure necesarul conform conceptului nostru, la prețuri optime. Construim relații pe termen lung cu furnizorii pentru a menține calitatea constantă și fiabilitatea operațională. Stabilim mecanisme de control al stocurilor, analizând și optimizând rotația acestora. Reducem risipa aplicând tehnici care mențin standardele de calitate, echilibrând eficiența costurilor fără a compromite calitatea. Integrăm tehnologia pentru a eficientiza procesele de inventariere și a reduce pierderile.
Sesiunea 11 - Marketing și Campanii de Pre-Opening
Folosim campanii de marketing pentru a genera viralizare înainte de deschidere, spunând povestea brandului pe platformele social media. Identificăm și colaborăm cu influenceri relevanți din industrie pentru a accentua expunerea. Creăm o listă de invitați pre-opening, creăm programe de fidelizare pentru a stimula interesul. Transmitem comunicate de presă, planificăm evenimentul și gestionăm relațiile cu presa pentru a maximiza expunerea. Încheiem parteneriate cu furnizori locali pentru a stimula vizibilitatea în comunitate și a extinde expunerea mărcii.
Sesiunea 12 - Recrutarea, Selecția și Formarea Personalului
Definim un standard de calitate al serviciilor aliniat cu poziționarea brandului și așteptările clienților. Recrutăm personal definind rolurile și responsabilitățile, stabilind așteptări de performanță și creând programe de formare pentru a standardiza serviciile. Elaborăm un manual pentru personal, care include procedurile de lucru și standardele operaționale în acord cu brandul. Creăm strategii pentru a cultiva responsabilizarea, și a motivației angajaților. Implementăm sisteme de implicare a personalului, de stimulare a performanței și dezvoltare pentru a reduce fluctuația de personal. Insuflăm un sentiment de proprietate și responsabilitate în rândul echipei pentru a cultiva o cultură organizațională centrată pe oaspete.
Sesiunea 13 - Pregătirea Deschiderii
Sesiunea 14 - Deschiderea
Planificăm organizarea unui un eveniment de lansare memorabil pentru a atrage atenția comunității și a maximiza expunerea brandului. Evaluăm post-deschidere prin feedback și identificăm zonele de îmbunătățire. Menținem angajamentul clienților prin acțiuni de fidelizare, evenimente și comunicare activă pe social media. Măsurăm satisfacția clienților și creăm experiențe memorabile. Continuăm activitățile de PR și prezența pe social media pentru a menține brandul în atenția publicului.
Sesiunea 15 - Dezvoltarea Business-ului
Elaborăm o strategie de creștere evaluând pregătirea noastră pentru extindere și capacitatea de a reproduce modelul existent. Analizăm compromisurile dintre franciză și creștere internă, considerând avantajele și dezavantajele fiecărei opțiuni. Menținem controlul calității și integritatea brandului prin standardizarea proceselor și comunicării. Identificăm parteneriate strategice care pot facilita extinderea și eficiența operațională, așa cum se vede în studiul de caz 5togo. Gestionăm complexitatea creșterii operaționale, inclusiv resursele umane și finanțarea dezvoltării.
SUCCES STORIES
Sesiuni cu invitați speciali
Cătălin Bejenariu
Executive Chef Kane Group
Iani Ciju
Managing Partner Old Team Distribution
Paul Deaconu
Head of Sales Metro România
Rocsana Borda
Talent & Culture Specialist, Premier Hospitality
Lucian Florea
CEO si Founder FryDay
Radu Savopol
Cofondator 5 to go, Președinte HORA
Viitorul este nesigur. Atunci când te apuci de un restaurant, nu știi niciodată exact când îți vei recupera investiția.
Ai ales o locație bună? Ai alături echipa potrivită? Vei încasa suficient încât să reziști în primul an?
Hai să schimbăm asta!
Ne adresăm atât antreprenorilor care vor să investească într-un restaurant, cât și celor care au deja unul și vor să facă lucrurile mai bine.
Învață secretele unui restaurant de succes!
Ce facem diferit în acest curs
Mixăm teoria cu practica
Îți prezentăm studii de caz concrete, din proiectele în care ne-am implicat
Adaptăm informațiile la obiectivele participanților
Vorbim din experiență, nu din cărți, și avem invitați guest-speakers din domeniu
Pornim de la km 0 (concept) și ajungem, pas cu pas, la deschidere
Nu "ținem lecții", ci interacționăm în fiecare sesiune, pentru că vrem să afli exact ceea ce te interesează
Învață înainte de a investi. Descoperă toate secretele deschiderii unui restaurant de succes, de la concept la clienții mulțumiți!
Investiția în cunoștințe îți va aduce profit. Începe acum!
Alege pachetul care ți se potrivește
PACHET ESSENTIAL
Toate informațiile necesare pentru a deschide un restaurant-
Acces la 15 sesiuni video live-online
-
Acces la înregistrările sesiunilor și la resursele downloadabile timp de 12 luni
-
3 sesiuni de Audit pentru businessul tău cu Radu Vona & Victor Grosu (2h/ sesiune)
PACHET GROWTH
Dacă ai deja un business, acesta este pachetul de care ai nevoie.-
Acces la 15 sesiuni video live-online
-
Acces la înregistrările sesiunilor și la resursele downloadabile timp de 12 luni
-
3 sesiuni de Audit pentru businessul tău cu Radu Vona & Victor Grosu (2h/ sesiune)
TAILOR YOUR BUSINESS
Dacă ai deja un business sau vrei să dezvolți unul alături de noi.-
Elaborare concept locație
-
Analiză studiu de fezabilitate
-
Asistență în dezvoltarea planului de afaceri